VITAMIN SHAKLEE UNTUK KESIHATAN WANITA

Wanita merupakn tunjang keluarga. Sebagai seorang isteri dan ibu semestinya tanggungjawab seharian yang dipikul adalah berat. Oleh itu, wanita pelu sentiasa memastikan diri sentiasa sihat, cergas dan bertenaga dalam mengharungi hari-hari yang mencabar.

Sebelum ini saya ada menceritakan mengenai kesihatan lelaki. Segagah mana pun kita, memang tidak terlepas dari jatuh sakit. 

Apa yang penting di sini adalah bagaimana amalan seharian kita, rutin kehidupan dan pemakanan membantu kita dalam menghadapi saat-saat genting apabila sakit menerjah.

Baca ini juga >>>>>>http://www.bebelsihat.com/2023/08/16/vitamin-untuk-wanita-elak-burnout/



Antara Penyakit yang Sering Dihadapi oleh Wanita tanpa Disedari.

Wanita sering dikaitkan dengan penyakit-penyakit serius sehingga boleh membawa maut seperti kanser payudara dan kanser pangkal rahim. Namun begitu, terdapat juga penyakit lain yang “kurang popular” menghantui wanita dan memberi kesan yang besar kepada kesihatan tubuh dan emosi. Antaranya ialah:

Kemurungan (Stress/ Depression)
Rahim Jatuh (Prolapse)
Keputihan atau jangkitan kuman
Urat kaki bersimpul @ vena varikos
Tiroid
Sakit jantung
Strok
Masalah Kekurangan nafsu seksual
Berat badan

Oleh itu, kita perlulah prihatin terhadap diri sendiri dengan mengamalkan diet harian yang sihat, gaya hidup yang menyihatkan dan bebas dari aktiviti yang membahayakan diri. Sediakan payung sebelum hujan ye.

Makanan Yang Baik Untuk kesihatan wanita.

Seperti yang pernah saya bincangkan sebelum ini, wanita dan lelaki amatlah berbeza. Oleh itu, makanan yang terbaik untuk wanita adalah adalah lebih kursus dan berbeza dengan lelaki. Antara makanan terbaik untuk kesihatan wanita adalah :

1. Sayur-sayuran Hijau

Sayuran hijau kaya dengan serat dan nutrient penting untuk tubuh badan. Tahukah anda. Semakin pahit rasa sayur, semakin banyak khasiatnya kepada tubuh badan. Anda boleh mengamalkan sayur hijau sebagai diet anda sekurang-kurangnya 3 hidangan setiap hari.

2. Protein Soya.

Protein soya mampu membantu anda mengurangkan tahap kolestrol dalam badan. Pengambilan sekurang-kurangnya 25 gram protein soya setiap hari, menggalakkan kesihatan anda. Pastikan soya tidak tercemar dengan GMO.

3. Bijirin

Makanan seperti beras perang, roti gandum dan barli sangat bagus untuk wanita terutamanya untuk mencegah masalah pencernaan.

4. Makanan tinggi asid folik

Makanan tinggi folat atau tinggi asid folik ini sangat bagus terutamanya kepada wanita hamil. Antara makanan yang tinggi kandungan asid folik adalah buat oren, kekacang, asparagus dan jagung. Ibu hamil amat memerlukan asid folik bagi memastikan perkembangan saraf dan jantung bayi yang baik. Pastikan anda mengambil sehingga 400 microgram (mcg) setiap hari.

5. Jus Kranberi.

Wanita amat mudah mendapat jangkitan atau masalah kencing kotor. Tahukah anda, jus kranberi sangat bagus dalam mencegah jangkitan ini dimana ia berfungsi mencegah bakteria dari melekat pada dinding pundi dan saluran kencing. Penyelidikan terbaru kini mendedahkan bahawa kranberi mampu mengekalkan kesihatan kardiovaskular.

6. Air Kosong.

Air adalah sangat penting untuk proses metabolisma dalam badan.Selain membantu sistem penghadaman, pengambilan air kosong yang banyak juga mampu mengawal berat badan. Minum 3 liter air (8-10 gelas) sehari adalah penting bagi memastikan kandungan air dalam badan kita adalah mencukupi.

7. Pengambilan Vitamin C

Penambilan vitamin C amat bagus untuk kesihatan menyeluruh kerana vitamin C kaya dengan anti oksidan dan mampu menurunkan risiko penyakit jantung. Ambil sekurang- kurangnya 75 miligram vitamin C sudah memadai sebagai rutin diet seharian anda. Antara makanan yang tinggi vitamin C adalah strawberi, lada merah, lada hijau brokoli, bayam, tomato, kentang, kiwi, jambu dan sebagainya.

Selain daripada makanan yang dinyatakan di atas, anda juga boleh mengambil supplement sebagai langkap penjagaan kesihatan yang lebih mudah dan selamat. Set Kesihatan Wanita Shaklee ini sangat membantu untuk mengekalkan, memulih dan meningkatkan kesihatan wanita agar tampak lebih muda remaja.


Suppliment Kesihatan Untuk Wanita
Dari segi kecantikan luaran

 anda boleh untuk mencuba  set kecantikan Shaklee iaitu Set Youth Shaklee.sesuai untuk semua Jenis kulit .


 Bagaimana dengan kesihatan dalaman pula? Jom kita semai bibit-bibit cinta dengan vitamin Shaklee

VITAMIN UNTUK KESIHATAN WANITA 

Energizing Soy Protein (ESP)

Menggalakkan kulit yang sihat, cantik dan gebu.
Memberi bertenaga, menghilangkan rasa letih serta lesu
Merendahkan tahap kolestrol dalam badan.
 
Omega Guard

 Asid lemak omega 3 berfungsi melancarkan peredaran darah sekaligus baik untuk mereka yang mempunyai masalah kardiovaskular dan kolestrol yang tinggi.
Menguatkaan daya ingatan.
Mengurangkan risiko penyakit jantung
Membantu membakar lemak & memperolehi berat badan yang ideal

OsteNutrix

Melegakan lenguh dan sakit-sakit sendi
Menggalakkan tulang yang kuat
Mengurangkan risiko penyakit osteophorosis


GLA Complex

Membantu melegakan simptom senggugut dan menopos
Awet muda dan mencantikkan kulit kerana mengandungi Vitamin E semulajadi.



Vitamin C Sustained  Release

Membantu penghasilan kolagen untuk kulit yang lebih cantik berseri
Menaturalkan kembali sel-sel yang musnah akibat kesan radikal bebas.
Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.

Jom dapatkan Supplement WANITA Shaklee

Boleh hubungi saya di 013-6192597 atau klik link ini >http://www.wasap.my/60136192597/setkesihatanwanita

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Penghantaran sekitar Shah Alam, Setia Alam, Klang, Meru, Kapar, Bukit Raja

Suhaida ismail
Pengedar Shaklee Setia Alam.Klang Meru Kapar
Email: ohyesihat@gmail.com


Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE