CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

PENYAKIT KAYAP

Dalam istilah perubatan kayap dikenali sebagai Herpes Zoster. Penyakit kayap ini adalah merupakan penyakit kulit dan saraf yang disebabkan oleh jangkitan Virus Varicella Zoster (VZV).


Virus ini dikatakan mula menghuni di badan seseorang pesakit apabila dia menghidap panyakit cacar air atau chiken pox. Selepas chiken pox sembuh,virus berkumpul di pusat saraf. Apabila sistem imun menjadi lemah ia menjadi aktif semula dan mula menyerang urat saraf dan menyebabkan keradangan saraf berlaku.


Risiko-risiko utama panyakit kayap adalah

👉Umur yang semakin meningkat (lebih daripada 50 tahun) dimana ketahanan sistem imun berkurangan

👉Kelemahan sistem imun (pertahanan badan) kerana pelbagai sebab seperti jangkitan kuman human immunodeficiency Virus (HIV) dan kesan ubat -ubatan (seperti ubat steroid).

👉Sepanjang hayat seseorang itu lebih kurang 10 % hingga 30 % akan menghidapi penyakit ini. Penyebab penyakit kayap adalah pengaktifan virus varicella zoster.

Virus ini mula menghuni badan seseorang pesakit apabila dia  menghidapi penyakit cacar air (chickenpox), selepas cacar air sembuh, virus ini berhibernasi di dalam pusat saraf (ganglion). Apabila sistem imun menjadi lemah, ia menjadi aktif semula. Ia menyerang urat saraf dan menyebabkan keradangan saraf tersebut.


Biasanya kayap menyebabkan keradangan pada satu bahagian sahaja. Ianya biasa melibatkan bahagian dada (thoracic) dan muka (trigeminal). Tanda awal penyakit ini adanya rasa sakit, kebas dan panas di bahagian urat saraf yang terlibat.

Simptom-simptomnya seperti keletihan dan sakit kepala. Simptom ini akan berlarutan selama 3 ke 5 hari. Simptom ini timbul sebelum tanda tanda kulit timbul.

Sebaiknya anda yang berpenyakit kayap mengelakkan sentuhan kepada sesiapa sahaja yang berimun rendah, wanita hamil, dan juga bayi.

Kayap terdapat beberapa jenis. Antaranya ialah :
● Kayap ular
●🤗Kayap api
● Kayap bunga
● Kayap setompok


Kayap biasa melibatkan satu bahagian badan sahaja dan ia tidak melibatkan banyak bahagian. Lazimnya melibatkan bahagian muka dan dada.


Tanda-tanda awal penyakit ini ialah :
● Rasa sakit, kebas dan panas di bahagian urat saraf
● Demam
● Sakit kepala
● Letih,lesu
● Hilang selera makan
●🤗Badan rasa sengal-sengal dan bisa-bisa
● Kulit rasa gatal-gatal
● Timbul ruam panas
● Kulit sakit bila disentuh
● Timbul gelembong-gelembong air di kawasan tertentu kulit

Jom tingkatkan imun dengan shaklee untuk menyembuhkan penyakit kayap.



🎀 set kayap Shaklee 🎀

1.Nutriferon

memiliki interferon. Interferon ini berfungsi untuk “memberi alarm” kepada antibodi untuk bertindak melawan virus, bakteria, kuman (bendasing) yang datang dalam badan. Jadi, pertahanan badan akan meningkat dan terus aktif dan melawan bendasing ini.

Apabila pesakit yang mengalami kayap ini mengambil Nutriferon, interferon akan meningkatkan sistem pertahanan badan dan mula bekerja keras untuk melawan virus ini.

2. B complex

B Complex ini adalah vitamin anti-stress yang mengurangkan tekanan dan menenangkan fikiran. Penting untuk kita tidak stress dan mempunyai emosi yang stabil dalam tempoh penyembuhan.

3. Lechitin

Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.

Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter ✿

4.Garlic Complex :

Bertindak sebagai antibiotik semulajadi. Ia bersifat antivirus untuk menghalang serangan jangkitan virus, bakteria dan kuman bagi memastikan penyakit tidak merebak menjadi lebih teruk. Satu lagi kelebihan Garlic Shaklee ialah ia menjanjikan penyakit yang sudah pulih, tidak lagi kembali.


5. Vitamin C :

Merupakan imun booster kerana ia terlibat didalam produksi antibodi, aktiviti dan fungsi sel darah putih dan paling penting ia terlibat didalam penghasilan interferon. Keperluan vitamin C meningkat apabila sistem imun berada didalam keadaan tertekan.

6. VIVIX Shaklee

Vivix akan membuang segala sel-sel rosak dan cacat akibat serangan kayap kemudian menggantikannya semula dengan sel-sel baru yang sihat. Vivix juga akan membantu baikpulih semua sistem saraf yang sudah rosak dan terjejas.

Ini kerana nenek saya sendiri yang berusia 80an juga menggunakan Set Kayap Shaklee. Alhamdulillah nenek saya beransur baik dari kayap.

Jangan tangguh atau biarkan ianya merebak kerana kayap boleh menyebabkan kematian akibat kegagalan fungsi sistem saraf yang seolah-olah ‘dimakan’ oleh virus kayap.


Boleh jugak adds on ESP Shaklee.

ESP Shaklee : ESP Shaklee terhasil daripada protien yang soya berkualiti tinggi. Baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka nanah kayap dengan cepat.

TESTIMONI SET KAYAP SHAKLEE









CARA UNTUK MENDAPATKAN VITAMIN SHAKLEE


Jika berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee dengan dikda, anda akan dapat konsultasi secara PERCUMA. Dikda akan sedaya upaya memberikan konsultasi yang terbaik kepada anda mengikut keperluan. Kita sihat sama-sama ea?

Info lanjut boleh hubungi Dikda di 013-6192597 atau klik Nak Order


SHAKLEE Independent Distributor
Suhaida (ID 1226869)
No Tel: 013-6192597
Email: sitisuhaidaismail@yahoo.com
COD area: Usj, Taipan,Sunway Pyramid, Taman Medan dan sekitarnya.
COD boleh dipertimbangkan: Shah Alam, Putra Height, Subang Jaya, Putrajaya dan Puchong.

#setkayapshaklee #ubatkayap #kayap #shakleesubangjaya #chickenpox #cacarair

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE