Kawal Jerawat dengan mudah


Semua orang tak kira la laki le pempuan mesti sangat mementingkan kecantikan dan kulit muka yang sihat dan bebas jerawat kan.Dulu saya memang bermasalah,jerawat kecik besar semua ada..tambah pula dengan bekas parut chicken pox yang belum hilang.menambahkan lagi rasa rendah diri bila berhadapan dengan orang lain.

Antara penyebab utama jerawat naik bertubi-tubi ialah:
1.Faktor keturunan
Biasanya penyakit jerawat berkait rapat dengan keturunan.Jika ibu bapa memang ada jerawat,kemungkinan anak nya juga memang berkulit muka jerawat. Tapi, faktor ini boleh dirawat.

2.Faktor gaya hidup
Faktor penyebab kedua ialah gaya hidup yang tidak sihat.Gaya hidup yang tidak sihat ini meliputi pola pemakanan yang  tak seimbang dan berlemak. Kebanyakan mereka yang memakan makan yang berminyak kemungkinan besar jerawat  untuk naik.

3. Jenis Kulit
Kebanyakan mereka yang mengalami masalah jerawat berpunca dari kulit yang berminyak. Pemakanan yang berminyak dan make up yang tidak sesuai dengan kulit boleh mengakibatkan kulit berjerawat.

4. Cuci muka tidak sempurna
Bila dah seharian pakai make up yang tebal mahupun nipis pastikan sia-sisa make up dicuci dengan sempurna. Sebaik nya guna make up remover untuk menanggalkan kotoran pada wajah.

5.Alahan / Alergik
Alahan pada habuk, dan alat solekan yang digunakan akan menyebabkan jerawat tumbuh semakin banyak di muka. Alergik pada makanan seperti kekacang, seafood dan produk tenusu juga penyebab jerawat naik.


Cara yang berkesan merawat jerawat adalah daripada dalaman dahulu. Kenalpasti kedudukan jerawat yang selalu naik di muka dan rawat dari puncanya.

Antara Set Jerawat yang jimat dan berkesan dalam masa 3bulan.

1)GLA Complex
Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat, di samping membekalkan khasiat vitamin E yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.

Lagi manfaat Gla Complex ni: 
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH


2)Sustained Released Vitamin C

Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Lagi manfaat Vitamin C:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT

Pengguna tak perlu risau produk Shaklee adalah selamat dan semulajadi. Keberkesanannya bergantung kepada individu itu sendiri sama ada cepat atau lambat.

Belum cuba belum tahu,jum dapatkan set jerawat paling jimat dan berkesan dari saya serta consult secara percuma.

Suhaida
No.Fon : 013.619.2597
IG: shaklee_mamaerry
Email: sitisuhaidaismaik@yahoo.com

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE