7sebab kenapa kena follow up customer?
Assalamualaikum,
Nak berjaya tak??
Kena rajin!!
Nak cepat kaya?
Kena rajin jugak!
Hari ni nak cerita sikit mengenai kepentingan follow up customer kita.
Tak kisah la kita menyediakan produk atau pun service, pastikan kita concern mengenai customer kita. Ini adalah kerana kita mahu dia percayakan kita, dan untuk bina satu ikatan yang kuat dengan customer kita.
Antara 7sebab kenapa kita harus follow up gan customer ialah;
1. Jangan memikirkan keuntungan hari ini saja, tapi pikirkan keuntungan jangka panjang
2. Jadikan pembeli sebagai teman dan sahabat, jangan jadi objek untuk mengeruk keuntungan semata
3. Posisikan diri kita sebagai pembeli. Kira-kira kalau jadi pembeli, apa sih yang kita harapkan. Dengan demikian, kita bisa memberikan “treatment” yang tepat.
4. Berbisnislah dengan hati yang terus memikirkan bagaimana membuat orang lain mendapatkan manfaat yang lebih besar
5. CUSTOMER CARE = PERHATIAN ke Customer. Itu artinya bagian dari strategi marketing yang bertugas untuk memberi perhatian terhadap customer.
6. Memanusiakan manusia
7. Ujung tombak perusahaan adalah pada bagian SALES dan MARKETING. Jadi bagian ini harus DIPERHATIKAN benar-benar.
Nak berjaya, tepuk dada tanya iman.😊😊
Nak berjaya tak??
Kena rajin!!
Nak cepat kaya?
Kena rajin jugak!
Hari ni nak cerita sikit mengenai kepentingan follow up customer kita.
Tak kisah la kita menyediakan produk atau pun service, pastikan kita concern mengenai customer kita. Ini adalah kerana kita mahu dia percayakan kita, dan untuk bina satu ikatan yang kuat dengan customer kita.
Antara 7sebab kenapa kita harus follow up gan customer ialah;
1. Jangan memikirkan keuntungan hari ini saja, tapi pikirkan keuntungan jangka panjang
2. Jadikan pembeli sebagai teman dan sahabat, jangan jadi objek untuk mengeruk keuntungan semata
3. Posisikan diri kita sebagai pembeli. Kira-kira kalau jadi pembeli, apa sih yang kita harapkan. Dengan demikian, kita bisa memberikan “treatment” yang tepat.
4. Berbisnislah dengan hati yang terus memikirkan bagaimana membuat orang lain mendapatkan manfaat yang lebih besar
5. CUSTOMER CARE = PERHATIAN ke Customer. Itu artinya bagian dari strategi marketing yang bertugas untuk memberi perhatian terhadap customer.
6. Memanusiakan manusia
7. Ujung tombak perusahaan adalah pada bagian SALES dan MARKETING. Jadi bagian ini harus DIPERHATIKAN benar-benar.
Nak berjaya, tepuk dada tanya iman.😊😊

Comments
Post a Comment