Vitamin Shaklee untuk Pesakit Kencing Manis

 Kencing manis merupakan salah satu daripada 10 penyakit pembunuh utama di Malaysia di samping strok / angin ahmar, tibi dan barah paru-paru.

Ia dikenali sebagai silent killer kerana tanda-tanda kencing manis kadang-kadang terlalu sukar untuk dikesan sehinggakan pesakit tidak sedar mereka menghidapinya sehinggalah penyakit itu sampai ke tahap yang sangat serius. 


Jenis-jenis kencing manis


Terdapat dua jenis penyakit diabetes yang utama iaitu Kencing Manis Jenis 1 (Diabetes Type 1) dan Kencing Manis Jenis 2 (Diabetes Type 2).
 Kencing Manis Jenis 1 - "Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (bergantung pada Insulin)
  • Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja.
  • Biasanya badan tidak dapat menghasilkan insulin.
 Kencing Manis Jenis 2 - "Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus" (tidak bergantung pada insulin)
  • Jenis yang paling biasa ditemui. Lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah dari Jenis 2.
  • Biasanya dihidapi oleh orang yang berumur dan berat badan berlebihan.
  • Biasanya sel-sel badan tidak bertindak balas dengan baik terhadap insulin atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi.

Bagaimana Vivix merawat Kencing Manis


Vivix merupakan satu-satunya suplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. 

 Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani serta kaya dengan polifenol dan resveratrol dapat memberi manfaat kepada pesakit.



VIVIX Bertindak melalui 4 cara; 

 1. Membantu Mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin 

Bagi pesakit kencing manis, hormon dalam badan mereka sudah tidak stabil. Bila hormon yang mengeluarkan insulan tidak berfungsi secara normal, ia akan menggangu hormon-hormon yang lain. Antioksidan yang terkandung dalam vivix menjadi pelindung kepada sel tubuh dan dalam masa yang sama membaikpulih sel. 


 2. Membantu Mengawal Kadar Kepekatan Gula Di Dalam Darah

 Penghasilan tenaga gula semasa pencernaan karbohidrat  membantu menjana tenaga untuk tubuh manusia. Namun begitu,pengambilan karbohidrat yang tidak terkawal akan menyebabkan peningkatan kandungan gula dalam darah sekaligus berisiko untuk pesakit kencimg manis. Polifenol adalah bahan yang dihasilkan oleh anggur muscadine berfungsi memperlahankan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat dalam darah pada kadar yang cepat. 

3. Mengurangkan Risiko Kerosakan Mata Dan Mempercepat Proses Penyembuhan Luka. 

Glukoma merupakan penyakit yang menghantui pesakit kencing manis kerana ia mampu menyebabkan pesakit hilang daya penglihatan. Selain itu, pasakit juga akan mengalami proses penyembuhan luka yang sangat lambat sekiranya terluka sehingga ke suatu tahap di mana anggota badan terpaksa dibuang akibat jangkitan kuman.  Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu menyembuhkan luka dalam kadar segera dan memelihara dan memperbaiki kesihatan mata.

 4. Mengurangkan Risiko Pembentukan Protein AGE 


Apabila gula dalam tubuh berlebihan ia berisiko untuk membentuk Protein AGE (advanced glycation end products) dan mengakibatkan sel tubuh mati, atherosclerotic dan risiko diabetes. Salah satu objektif vivix adalah untuk bertindak sebagai tonik anti-penuaan dengan memperlahan pembentukan protein AGE. 

CEGAH KENCING MANIS DARI PERINGKAT AWAL!!!!


Sedih bila negara kita dilabelkan paling ramai penghidap Kencing Manis. Mungkin ramai yang tidak serius dengan penyakit ini kerana kesannya tidak nampak pada peringkat awal. Tapi bila dah ada jangkitan kuma, luka susah nak sembuh, terpaksa potong bahagian yang rosak baru lah kesedaran tu timbul.

Jika anda mencari Vivix Shaklee untuk ibu, ayah mahu pun pasangan anda. Ya! Anda harus beli dan pastikan mereka berdisiplin dalam mengambil tonik Shaklee ini.Baru lah dapat kesan yang terbaik. 


Nikmat Sihat memang tiada nilainya..Jadi, marilah sama2 kita berusaha merawat dan mencegah penyakit ini daripada berlarutan..Ingat, setiap penyakit ada ubatnya.

TESTIMONI TERBAIK #VIVIX SHAKLEE MERAWAT PESAKIT KENCING MANIS















Ingin berikan Vivix untuk mak,ayah atau suami tersayang?? Boleh dapatkan Vivix Shaklee dengan saya.

Kalau anda berasa sekitar Subang,Selangor dan USJ anda boleh dapatkan produk Shaklee Shaklee terbaik untuk anda ni secara COD dan saya akan konsult anda secara direct.

Saya adalah Pengedar Shaklee Subang dan USJ, jika anda berada jauh dari kawasan ini saya  menggunakan perkhidmatan poslaju selalu pos pagi ni esok dah sampai.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp 013-619 2597
Email : sitisuhaidaismail@yahoo.com
FB : Siti Suhaida Ismail

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE