Kalsium dan Magnesium dapat membantu pesakit Insomia



Ramai antara kita yang mengalami penyakit ‘insomia” iaitu kesukaran untuk tidur pada waktu malam. Kebanyakan mereka mengambil inisiatif dengan mengambil ubat tidur, tetapi kebanyakan ubat tidur mempunyai kesan sampingan untuk jangka masa panjang. Selain itu juga, ubat tidur ini kesan nya agak lama sampai menggangu  pekerjaan seharian kita dan boleh menyebabkan risiko kemalangan jika dibiarkan. Penyakit ini biasanya berlangsung sekitar tiga hari dan seminggu.




 
Antara punca penyakit insomnia ini ialah:

1)      Jet Lag
2)      Shift kerja yang lama
3)      Persekitaran yang bising
4)      Suhu bilik yang terlalu sejuk
5)      Situasi stress dengan life
6)      Umur meningkat tua

Entry kali ini saya nak cerita mengenai supplemen yang paling HOT dikalangan wanitaiaitu OSTEMATRIX. Memang benar yang dikatakan Ostematrix bukan sekadar kalsium malah lebih dari itu ,kenapa?


Jom saya sharekan satu lagi kebaikan Ostematrix iaitu untuk mereka yang mengalami masalah atau kesukaran untuk tidur malam. Pusing sana pusing sini tapi tak juga tidur, itu lah yag dinamakan insomnia.

Bagaimana Ostematrix membantu ?

Ostematrix mengandungi kalsium yang diperkaya dengan magnesium dan juga Vitamin D. Ramai yang tidak tahu ada setengah suplemen boleh membantu untuk mudah tidur.
Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa level kalsium lebih semasa tidur semasa tidur yang betul-betul nyenyak. Kesimpulan daripada kajian tersebut menyatakan bahawa gangguan semasa tidur terutamanya semasa “rapid eye movement (REM)tiada”,sangat lah berkait rapat dengan kekurangan kalsium dalam tubuh. Salah satu langkah untuk merawat penyakit ini ialah dengan mengambil suplemen yang mengandungi kalsium.


Magnesium menainkan peranan penting dalam aturan tidur. Kekurangan magnesium menyebabkan anda akan selalu terjaga semasa tidur dan kerap berjaga pada waktu malam. Kekurangan magnesium dalam tubuh akan menyebabkan otak sukar untuk berehat pada waktu malam.

Jadi, pengambilan kalsium dan magnesium yang cukup adalah penting untuk membantu anda tidur lena. Pengambilan kalsium dan magnesium ini elok jika diambil bersama-sama untuk memberikan penyerapan yang baik. Magnesium membantu tulang untuk menyerap kalsium dalam tubuh. Kalsium bukan sahaja diperlukan untuk tulang malah banyak lagi anggota lain seperti gigi dan salur darah.


Sebab itu kita harus mencari suplemen yang mengandungi kalsium dandiperkaya dengan magnesium ini.  Sudah tentu anda boleh mengambil OSTEMATRIX . OSTEMATRIX membantu anda untuk tidur lebih lena dan bangun dengan penuh bertenaga keesokan harinya. InsyaAllah masalah insomnia akan dapat diatasi dengan OSTEMATRIX! 




Harga NORMAL sebotol : RM 61
PROMOSI SUPERB BULAN FEB2017:
BELI 6 PERCUMA Saturday BELI 2 LESS 5%
JIMAT DAN UNTUNG BERGANDA-GANDA!!!DAPATKAN SEGERA DENGAN SAYA!

Kalau anda berasa sekitar Subang,Selangor dan USJ anda boleh dapatkan produk Shaklee Shaklee terbaik untuk anda ni secara COD dan saya akan konsult anda secara direct.

Saya adalah Pengedar Shaklee Subang dan USJ, jika anda berada jauh dari kawasan ini saya  menggunakan perkhidmatan poslaju selalu pos pagi ni esok dah sampai.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp 013-619 2597
Email : sitisuhaidaismail@yahoo.com
FB : Siti Suhaida Ismail

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE