Pemakanan bantu kawal Hypertension

Bahaya ke ada penyakit Darah Tinggi ni?


Tidak ada lagi yang meninggal akibat tekanan darah tinggi. Tapi mereka meninggal disebabkan oleh penyakit yang disebabkan oleh tekanan darah tinggi iaitu stroke, penyakit jantung, kegagalan jantung, kegagalan buah pinggang dan sebagainya.


Penyakit ini dikenali sebagai silent killer dan menggangu tahap kesihatan dan menyebabkan sakit kepala,tekanan, pening, dan pandangan kabur.
.
Lebih 90% mereka yang darah tinggi boleh dikawal dengan diet, suplemen dan gaya hidup sihat.

Simptom-simptom tekanan darah tinggi
Di antara tanda-tanda individu yang mempunyai tekanan darah tinggi ialah:
  • Kerap sakit kepala.
  • Mudah penat atau keliru.
  • Masalah penglihatan.
  • Sakit dada.
  • Sukar bernafas.
  • Degupan jantung luar biasa.
  • Darah di dalam air kencing.
Betul ke pesakit Darah Tinggi alah dengan Garam?

Sesetengah dari mereka memang sensitif dengan garam. Bacaan darah boleh naik mendadak jika mengambil garam berlebihan. Jika mereka mengambil 500miligrams atau 1/8 susu garam, mereka akan mengundang padah.

Ubah cara hidup yang sihat



Jangan jadikan garam sebagai makanan utaman dalam masakan. Lebih kurang 75% garam dalam makanan dah sememang nya ditambah oleh pembuat makanan.

Selain daripada garam, anda boleh jadi lebih kreatif dengan menggantikan nya dengan herbs dan spices. Jauhkan dari mengambil daging yang telah diproses seperti hot dog, dan daging hancur.

Jauh kan makanan outside dan caffien.

NO More fast food, no more kari laksa, nasi lemak dan roti canai ea!.




Makanan untuk pesakit Darah Tinggi


  • Tukar makanan ringan anda dengan buah segar..kalau dulu suka makan pie,kek, sekarang makan epal pula. Kek dan pie mempunyai sodium yang sangat tinggi.



  • Makan sayuran dan buah buahan bewarna warni. Dan jangan lupa basuh dahulu untuk memastikan buah dan sayur terhindar dari racun. Sayuran dan buahan yang bewarna ni dikatakan mempunyai phytonutrients seperti flavonoids dan carotenoids untuk membantu merendahkan tekanan darah.



  • Diet anda haruslah rendah lemak dan tinggi fibre.



  • Makan makanan yang kaya dengan potassium yang ada dalam sayuran,kekacang, kacang soya,ikan ,potato dan pisang.



  • Guna kan lebih bawang putih dan halia dalam masakan.



  • Ambil makanan yang tinggi dengan kalsium seperti yogurt, tofu,salmon dan sayuran hijau.



  • Pastikan kalau boleh apabila memasak ,merebus, mengukus,JANGAN LETAK GARAM.




Bagaimana Kawal Tekanan Darah Tinggi dengan Suplemen?

Vitamin Shaklee untuk kawal tekanan darah tinggi:
Inilah di antara vitamin dan mineral penting yang kami sarankan untuk sakit darah tinggi.
(1) OmegaGuard 

 membakar kolesterol jahat LDL dalam badan, sekaligus membantu meningkatkan kolesterol baik HDL di dalam badan.
(2) Garlic Complex 

 Bawang putih membantumencairkan darah, membersihkan darah, dan melancarkan pengaliran darah. Kajian perubatan membuktikan bawang putih membantu menenangkan saraf dan menguatkan jantung. Pengambilan suplemen bawang putih (seperti Garlic Complex) dalam jumlah yang sesuai membantu menurunkan kadar kolesterol jahat LDL dalam badan, sekaligus membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
(3) OsteMatrix (Calcium-Magnesium) 

 Kalsium dan Magnesium berfungsi seperti elektrolit; bermakna ia memberi impak kepada jumlah air di dalam badan, memberi kesan kepada pH di dalam darah, serta memainkan peranan penting dalam kontraksi dan rehat sel otot jantung, menjadikan Kalsium dan Magnesium mineral penting untuk meregulasikan degupan jantung. Di sebabkan faktor ini, suplemen Kalsium dan Magnesium membantu meregulasikan tekanan darah.
(4) Sustained Release Vitamin-C 500mg 

 Vitamin C penting untuk melindungi pembuluh darah supaya menjadi lebih elastik, sekaligus membantu pengaliran darah menjadi lebih baik. Apabila salur darah dipenuhi kolesterol, plak kolesterol ini akan menempel di dinding salur darah. Tanpa Vitamin C yang cukup, salur darah menjadi kurang elastik, dan lama kelamaan salur darah akan menjadi keras dan mudah pecah. Mereka yang mengalami salur darah pecah seperti pesakit strok adalah disebabkan salur darah mereka tidak lagi elastik, kerana plak kolesterol yang menebal.
Kelebihan Sustained Release Vitamin C ialah100mg Vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan setiap 1 jam selama 5 jam. Jadi, badan kita boleh menyerap sepenuhnya khasiat Vitamin C.
Jadi, bagi mereka atau orang sekitar anda mengalami hypertension atau tekanan darah tinggi dan memerlukan Suplemen untuk mengawal hypertension mereka,sila dapatkan segera vitamin Shaklee dari saya dan saya akan bantu anda dapatkan end result yang bagus.
Kalau anda berasa sekitar Subang,Selangor dan USJ anda boleh dapatkan produk Shaklee Shaklee terbaik untuk anda ni secara COD dan saya akan konsult anda secara direct.

Saya adalah Pengedar Shaklee Subang dan USJ, jika anda berada jauh dari kawasan ini saya  menggunakan perkhidmatan poslaju selalu pos pagi ni esok dah sampai.

untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji
Call/ Whatsapp 013-619 2597
Email : sitisuhaidaismail@yahoo.com
FB : Siti Suhaida Ismail


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE