PEPPERMINT GINGER PLUS: RAHSIA UNTUK BUANG ANGIN DALAM BADAN SUPAYA KEKAL CERGAS

Kentuttttt..

Pasti ramai yang tetbayangkan nya dan tersenyum. Mesti ada peristiwa yang melucukan atau pernah terkentut di kawasan orang ramai dan berbau..errr melalukan! Hihi



FAKTA MENARIK TENTANG KENTUT

1. Kentut yang tidak berbau biasanya terjadi apabila seseorang menelan udara ke dalam sistem pencernaannya.

2. Makanan sihat seperti brokoli dan badam yang mengandungi banyak sulfat menyebabkan bau kentut semakin busuk. Zat dalam sulfur yang bernama mercaptans, biasanya trdapat dala daging dan produk tenusu juga menyebabkan bu kentut yg kurang menyenangkan.

3. Secara purata rata2 mengeluarkan angin sebanyak 10kali sehari. Itu menandakan pencernaan mereka sangat baik.

4. Dalam masa 24jam, seseorang boleh mengeluarkan angin lebih dari dua liter gas kentut.

5. Kentut berlebihan juga tidak elok, itu menunjukkan usus anda tidak sihat. Untuk mengelakkan masalah ini, elak minum susu pada perut yg kosong.


6. Ketahui bahawa lelaki lebih banyak mengeluarkan angin berbanding wanita. Ini kerna lelaki makan lebih cepat berbanding wanita.

7. Sebenarnya tabiat suka mengunyah maniaan atau gula2 menyebabkan anda sering terkentut.

8. Sebenarnya kentut yang keluar itu adalah gas yang terkumpul dalam usus dan tabiat merrka yang suka menahan kentut adalah tidak elok untuk kesihatan angin dalam perut.

9. Mereka yang tiada masalah dengan sistem penghadaman dan pembuangan air besar akan mendapati apabila kentut mereka mengeluarkan bunyi yang sedikit sahaja.

10. Ketahuilah bahawa makanan yang anda ambill setiap hari boleh menjadi penyebab kepada bau yang kurang menyenangkan.

PUNCA ANGIN DALAM TUBUH

Gas atau angin dalam tubuh hadir dalam sustem penghadaman( perut, usus kecil dan usus besar). yang datangnya dari dua sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak hadam dengan baik.

Gas yang terdapat dalam sistem penghadaman atau sistem gastrointetinal selalunya mengandungi gas yang tidak berbau seperti oksigen,nitrogen dan karbon dioksida, hidrogen dan metana. Ia mengandungi 99 peratus gas buangan dalam usus.

KAEDAH KURANGKAN ANGIN DALAM BADAN.

Terdapat beberapa jenis makanan yang boleh menyumbang kepada masalah angin dalam badan. Bagi mereka yang ada masalah angin cuba elakkan makanan ini.

Kekacang,bunga kubis, asparagus, brokoli dan kubis.

Gula semulajadi yang terdapat dalam susu dan makanan seperti keju dan ais cream.

Bawang, buah pir dan gandum atau makanan yang mengandungi fruktos.

Buah buahan termasuk epal, pir ,pic dan buah prun.

Kentang, jagung, gandum dimana makanan ini dihancurkan dalam usus besar.

VITAMIN KURANGKAN ANGIN DALAM BADAN.

PEPPERMINT GINGER PLUS



Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Peppermint Ginger Plus sangat membantu mengurangkan masalah loya, gastrik, mabuk laut,angin,sendawa dan penghadaman.

Pudina: Melega kan otot perut, ia memberi kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/ darat, membantu melegakan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Selain itu ia melegakan masalah kesan sampingan seperti muntah, hilang selera makan akibat kemoterapi. Pudina  merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan kekal fokus.

Halia: Masyarakat Cina menggunakan halia lebih dari 2 ribu rahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan.  Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haud, loya dan mual ketika hamil, dan semaaa berpantang.

Pokok Adas(Fennal): Orang- orang Eropah mengambil biji adas untuk selepaa makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan kembung perut, dan gejala flu. Ia juga dapat membantu masalag alergi pada saluran usua.

Cekur Manis( Anise): Digunakan oleh orang- orang Mesir purba untuk melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk san kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabakan sakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembab, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.




Jika anda mempunyai masalah gastrik, kat bawah ini ada saya sertakan Set Gastrik Shaklee iaitu ESP, Ostematrik dan Peppermint Ginger plus.

Untuk mendapatkan vitamin Shaklee dari saya , anda layak mendapat Konsultasi Percuma dari dikda.
Jum rojer2 dikda di talian +6013-6192597

Your Trusted SID
Suhaida Ismail
PENGEDAR SHAKLEE AKTIF SELANGOR


Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE