7 CARA MENURUNKAN BERAT BADAN UNTUK MEREKA YANG SUKA MAKAN

Setiap orang punyai impian untuk mempunyai berat badan yang ideal kan. Ada yang hangat-hangat tahi ayam sahaja. Bukan sebab tak nak tapi tak tahan melihat makanan yang sedap dan mengiurkan depan mata.


Anda suka makan??tapi ingin menurunkan berat badan? Kali ni saya nak berkongsi dengan semua 7 Cara menurunkan berat badan untuk mereka yang suka makan.
.
1) Makan pakai dalam piring kecil
Cuba didik diri kita untuk jadi lebih berdisiplin. Makan guna piring yang kecil. Jadi, untuk makan banyak boleh dielakkan.

2) Pilih karbohidrat yang mengandungi banyak serat seperti beras merah atau gandum penuh(whole wheat)

3) Ganti makanan manis dengan lebih sihat
Anda boleh ganti makanan manis dengan buah buahan atau yogurt.Em sedap tu.

4) Minum dua gelas air sebelum makan
Minum sebelum makan amat digalakkan dan jangan minum diantara waktu makan atau selepas makan.

5) Ambik lebih protein
Bermacam macam protein yang boleh kita ambik. Protein ni boleh tukarkan kepada tenaga. Nak senang minum je ESP.Sedap sangat.

6) Bergerak dengan lebih aktif
Bergerak aktif lah atau lakukan senaman ringan. Bergerak aktif dapat meningkatkan metabolisme badan dan berat badan susah nak naik.

7) Dapatkan tidur yang cukup
Tidur yang secukupnya sekurang kurangnya 8jam sehari. Tidur yang cukup dapat memberikan badan lebih bertenaga dan aktif.

Makan dengan pinggan yang bersaiz kecil membolehkan anda makan makanan yang digemari dengan lebih sedikit. Penyelidik Universiti Groningen memdedahkan pinggan yang 70% kelihatan penuh,membuat kita merasa cukup makan. Padahal jika diletakkan ke pinggan normal,porsinya lebih sedikit.


.
[BERAT BADAN MENURUN DAN KULIT SEMAKIN CANTIK SEJAK AMALKAN VIVIX]
.

Saya mula makan Vivix sebab nak bagi sorongan pada suami. Dia ada ketumbuhan (cyst) di pangkreas. Pada mulanya suami tak nak makan, saya tak memaksa suami untuk makan Vivix tu tapi saya bagi tau bahawa pengambilan Vivix nie dapat mengurangkan/ melambatkan pembesaran cyst tersebut...
.

Lepas tu, suami mula makan apabila dia tengok saya makan Vivix tu... tapi tu la, tak lama pun dia makan dalam 2 ke 3 minggu.. Bila saya tanyakan apa yang dia rasa, rasa sakit berkurangan dari selalu, badan dia rasa cergas dan mood dia pun semakin baik. Mood tu dari segi melakukan kerja bertambah baik... 
.

Pada masa yang sama, saya makan jugak Vivix tu tapi tak la macam suami saya kejap makan kejap tak. Saya konsisten makan Vivix tu sampai sekarang, saya dapati kesannya agak cepat, kulit muka saya yang berminyak dulu sekarang dah kurang tak la teruk macam dulu. Berat badan saya jugak semakin menurun, yang dahulunya tidak mahu berganjak dari angka 70kg ke 72kg sekarang dah mula menjejak ke angka 69kg dan ke bawah.. 
.

Ini saya baru makan Vivix dalam masa 1 bulan setengah sahaja tau... Saya tak perasan pun tentang berat badan ni makin mengecil, suami tegur "makan apa sekarang badan makin slim ni" malu pulak saya bila dia tegur begitu.. Kalau saya teruskan hasilnya pasti gempak kan? 
.

Selalu saya akan makan Vivix sebelum sarapan. Kenapa boleh kuruskan badan ya Vivix ni? Vivix jugak boleh melancarkan sistem dalam usus kita, setiap hari mesti akan membuang 2 ke 3 kali. Samada kita makan banyak ke sikit ke pasti keesokan harinya kita akan ke tandas untuk membuang.
.

Dari luaran pula, tona kulit muka saya semakin sekata, lembut dan halus je.. Saya suka sangat, lagi-lagi kat bahagian hidung saya ni, dulu hitam dari permukaan kulit muka sekarang. Alhamdulillah... semakin cantik... Alamak terpuji diri sendiri pulak... sorry ya...


BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MENURUNKAN BERAT BADAN?

Vivix merupakan produk anti penuaan yang terbaik dan kaya dengan ekstrak RESVERATROL.
.
Fungsi RESVERATROL dalam proses KURUSKAN BADAN :

♥ Resveratrol menaikkan metabolisma badan dan menyebabkan proses bakar lemak lebih cepat dari biasa.

♥ Resveratrol menghalang pengumpulan lemak dan memusnahkan deposit lemak dalam badan dan ditukar menjadi tenaga.

♥ Vivix membantu shape kan otot otot badan lebih "fit" serta tisu tisu otot yg bebas lemak.

♥ Resveratrol menghalang kenaikan paras hormon estrogen supaya lemak-lemak tidak disimpan. Hormon estrogen punca lemak mudah disimpan dlm badan.

♥ Resveratrol  juga memberi rasa lebih kenyang.

♥ Vivix membantu kawal selera makan serta kurangkan nafsu makan. 





Ramai dah yg beli untuk rawat kesihatan keseluruhan.
-
Vivix bertindak dalam 4 cara:
-
1. Mempertahankan sel (cell defense)
2. Memberi tenaga kepada sel (cell energy)
3. Memperbaiki sel (cell repair)
4. Meningkatkan prestasi sel (cell performance)
-
Apa yang lebih menarik tentang Vivix Shaklee?
-
10 KEBAIKAN VIVIX!
-
1) Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
7) Membantu dlm proses penurunan berat badan
😎 Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan



🌺Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.
-
🌺Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
-
🌺Vivix sudah dipatenkan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya eksklusif untuk Shaklee.
-
Vivix the best supplement. Tunggu apa lagi order cepat cepat sebelum vivix naik harga!😆😄

Promosi December 2017!!




SUHAIDA ISMAIL
(SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR)
EMAIL: sitisuhaidaismail@yahoo.com
FB: Siti Suhaida Ismail

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE