FAKTOR PEMAKANAN PUNCA TIDAK SUBUR

Ramai pasangan yang berkahwin mengimpikan cahayamata dengan cepat. Kalau ada tu memang rezeki namanya.

Namun ad juga yang menunggu beberapa bulan dan tahun.


KENAPA PEMAKANAN MENJADI PUNCA ANDA TIDAK SUBUR?

Pemakanan antara faktor terpenting yang menyumbang ke arah ketidaksuburan dalam kalangan wanita. Ramai masih kurang peka terhadap kepentingan pengambilan sumber makanan yang betul bagi melahirkan bayi yang sihat.


Pemakanan adalah kunci dalam semua peringkat kehidupan, terutama ketika jangka masa reproduktif bagi wanita yang merancang untuk hamil

PENTINGNYA VITAMIN B UNTUK TUBUH BADAN WANITA



Kekurangan nutrien seperti vitamin B9 (folat) kerap berlaku dalam kalangan wanita hamil dan yang menyusukan anak.

“Kekurangan vitamin B9 semasa hamil dikaitkan dengan peningkatan risiko kecacatan kelahiran dan kekurangan B12, iodin dan zat besi pula dikaitkan dengan komplikasi lain pada bayi dan ibu.

Kekurangan vitamin B9 ketika hamil didapati meningkatkan risiko kecacatan kelahiran, seperti spina bifida dan kecacatan serius lain pada otak, saraf tunjang dan jantung.

Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia, ibu hamil disyorkan mengambil 600mcg asid folik, 4.5mcg B12 dan 200mcg iodin sehari.

UMUR DAN TAHAP KESUBURAN
“Kami mendapati ramai mendirikan rumah tangga pada usia 30-an atau 40-an. Secara amnya, pasangan subur yang tipikal berumur 25 tahun mempunyai 20 peratus peluang untuk hamil setiap bulan.
Bagaimanapun, apabila umur wanita meningkat, peratus ini berkurangan kepada 17 peratus pada umur 35 tahun dan 10 peratus pada umur 40 tahun,” katanya.

FAKTOR YANG MENYUMBANG KEPADA CEPAT HAMIL

Kejayaan seseorang untuk hamil bergantung pada pelbagai faktor. Amalan gaya hidup ketika dalam tempoh subur, mengekalkan berat badan ideal, pengambilan makanan dan senaman secukupnya adalah elemen penting yang menyumbang kepada persekitaran kondusif untuk hamil.

VITAMIN KESUBURAN


VITAMIN C SUSTAINED RELEASED

Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Hanya sperma yang sihat sahaja yang akan berjaya sampai ke ovum dan hanya sperma yang kuat sahaja dapat bersenyawa dengan ovum.


COQ TROL
Meningkatkan bilangan sperma dan pergerakan sperma semasa proses pensenyawaan dan juga mengurangkan peratusan penghasilan bentuk sperma yang abnormal.Meningkatkan ketahanan batin dan seksual terutamanya bagi lelaki yang merokok.



GLA Complex 
Berfungsi mengatur kitaran haid untuk ovulasi dan membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ dimana fungsinya memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari.


ALFAFA
Untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan membantu merapatkan vagina.



 VITAMIN B COMPLEX
Penting terutama untuk wanita yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.


 ESP
membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.



VITAMIN E
Meningkatkan kesuburan dengan mengurangkan kemusnahan radikal bebas yang boleh mengurangkan kualiti sperma.
Selenium di dalam vitamin E sangat berkuasa mengurangkan pembengkakan prostat dan mengekalkan kesihatan salur darah.


VIVIX
Fungsi Resveratrol dalam Vivix dapat melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage.  Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Pastikan anda mendapatkan vitamin kesuburan ini dari saya kerana saya akan memberikan cara makan yang betul untuk hasil yang cepat.

Ingin dapatkan vitamin  ini secara COD jika anda berada di area Sunway,Subang Usj atau Putra Height.Ini kerana Suhaida Ismail, pengedar shaklee Subang Jaya.
untuk matlumat lanjut hubungi saya di talian 013-6192597


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE