5 TANDA-TANDA KENCING MANIS SANGAT DITAKUTI

Dengar je kencing manis, mesti kita teringat gambar kaki yang terpaksa kena potong kan. Seram jugak kan?

Kencing manis merupakan salah satu daripada 10 penyakit pembunuh utama di Malaysia di samping strok / angin ahmar, tibi dan barah paru-paru. Statistik terbaru menunjukkan 17 peratus daripada penduduk di Malaysia menghidap Diabetes Mellitus atau kencing manis.




Tanda-tanda atau simptom kencing manis kadang-kadang terlalu sukar untuk dikesan sehinggakan pesakit tidak sedar mereka menghidapinya sehinggalah penyakit itu sampai ke tahap yang sangat serius. Oleh itu adalah penting untuk anda mengenal pasti tanda-tanda tersebut dan mendapatkan rawatan segera, bagi mengelakkan anda dari menjadi korban penyakit kencing manis.


Penyakit kencing manis atau diabetes dapat dikesan melalui air kencing pesakit. Biasanya air kencing pesakit mengandungi gula.


Kawalan diabetes dapat dikesan pada tahun 1921 olehFederick G.  Banting dan Best.  Mereka telah menemui fungsi insulin sebagai pengawal kandungan glukos dalam darah.
Insulin merupakan sejenis hormon yang dihasilkan oleh sel kalenjar pankreas yang dikenali sebagai Langerhans islets. Insulin bertugas untuk mencernakan glukos dan bertindak membenarkan glukos dalam darah menembusi dinding sel .


5 Tanda-Tanda Kencing Manis Yang Anda Perlu Tahu
=========
1. KERAP DAHAGA DAN KERAP KENCING PADA WAKTU MALAM
.
Lebihan glukosa dalam saluran darah membuatkan buah pinggang bekerja lebih keras untuk memprosesnya. Ini menyebabkan seseorang menjadi kerap membuang air kecil pada waktu malam. Apabila air banyak hilang anda akan menjadi lebih dahaga

.

2. BERAT BADAN MENYUSUT DENGAN DRASTIK
.
Ia mungkin salah satu tanda anda menghidap kencing manis kerana disebabkan oleh kegagalan badan untuk memproses glukosa sebagai tenaga yang menyebabkan ia mula memecahkan otot dan lemak untuk menghasilkan tenaga.

.

3. JARAK PENGLIHATAN MENURUN
.
Kandungan gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan perubahan pada bentuk kanta dan mata yang seterusnya mengakibatkan seseorang mengalami kabur penglihatan.

.

4. SERING KEBAS PADA TANGAN DAN KAKI
.
Ia disebabkan oleh kerosakan pada sistem saraf atau pembuluh darah yang menyebabkan seseorang mengalami kesemutan, kebas atau bengkak pada tangan dan kaki. Ini kerana darah tidak lagi sampai pada hujung saraf anggota badan.

.

5. LUKA YANG LAMBAT SEMBUH
.
Sistem saluran darah yang rosak kerana gula berlebihan juga turut memberikan kesan kepada penyembuhan luka kerana darah tidak dapat disampaikan kepada anggota-anggota badan. Pesakit juga mungkin tidak akan merasai sakit akan luka yang di alami.



#Kesimpulannya, kawallah pemakanan anda. Jaga pengambilan gula dalam makanan dari hari ini untuk mengelakkan diri menjadi mangsa penyakit kencing manis ini. Jika boleh, amalkan pengambilan produk yang boleh mengawal gula didalam darah anda.

Pengambilan suplemen yang tinggi antioksidan dapat membantu menurunkan bacaan kencing manis iaitu VIVIX SHAKLEE

Bagaimana Vivix bertindak menurunkan bacaan gula?


Vivix kaya dengan resveratrol. Resveretrol berkesan dalam menurunkan paras gula melalui 2 cara iaitu :

1) Resveratrol bantu mengelakkan rintangan insulin. rintangan Insulin ini adalah satu keadaan di mana badan menjadi kurang sensitif kepada hormon insulin iaitu hormon yg kawal gula dalam darah. Ia adalah penyebab terjadinya penyakit kencing manis.

2) Resveratrol juga merangsang enzim yg dipanggil SIRT1. Tugas enzim ini adalah sentiasa mengawal sensitiviti insulin dan rembesan insulin dalam badan. Bila enzim diaktifkan ia bantu lawan kencing manis secara semulajadi. Ia juga tingkatkan jumlah mitokondria dalam sel darah dan tingkatkan operasi mereka. Metabolisma juga turut meningkat. Enzim ini tingkatkan sensitiviti insulin yg bantu badan untuk ambil dan gunakan glukos dari darah. Dengan cara ini resveratrol mampu mengawal, mencegah dan mengurangkan gejala penyakit kencing manis.


#TESTIMONI BAPA MERTUA

Kisahnya,bapa mertua ni ada penyakit kencing manis. Tahap gula yg tinggi. Tapi tak pernah nak berpantang makan dan.sebagainya.Nak dijadikan cerita,satu haritu dia buat kerja2 dekat luar rumah. Kaki terpijak paku berkarat. Kaki jadi luka dan tak baik2. Bernanah dan berdarah berterusan keluar. Jadi nak solat pun susah. Kesian dgn.keadaan kaki dia yg tak baik2 tu...dan takut kena potong. Akhirnya akk perkenalkan vivix pada abah.mula2 memang susah nak ambik. Rasa macam tak percaya. Semasa ada promo vivix,dia beli dan join member. Bila 1-2 botolminum,dia rasa badan ada panas2 dan gatal2 tapi tetap teruskan. Bila dah ambik sehingga 5botol..doktor sahkan abah dah tak perlu insulin. Kaki pun bertambah baik dan luka semakin kering dan tak bernanah lg. Bila abah teruskan pengambilan vivix yg ke 6 botol,keadaan dia semakin baik dan dah boleh solat dan berjalan.seperti.sediakala.
Dengan pengambilan 2kali.sehari abah dah boleh berjalan dengan baik.
Alhamdulillah.
===================
TESTIMONI BERKAITAN KENCING MANIS DAN VIVIX SHAKLEE








Jika anda berminat untuk dapatkan set kencing manis shaklee ini anda boleh beli secara online dengan menggunakan kad debit/kredit dan boleh hubungi saya untuk dapatkan cara makan yang terbaik
ATAU

                                KLIK SINI
HUBUNGI
Suhaida Ismail

SMS/WHATSAPP/CALL 013-6192597
POSTAGE SELURUH MALAYSIA INDONESIA SINGAPORE BRUNEI

COD- SUBANG JAYA, USJ ,SUNWAY, JALAN KEBUN, SHAH ALAM, SENTUL, GOMBAK

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE