Skip to main content

WANITA WAJIB AMBIL PIL KALSIUM NI SUPAYA GIGI TAK CEPAT PATAH




Wanita memerlukan lebih kalsium berbanding lelaki......Kalsium adalah sejenis mineral yang sangat penting bagi tubuh badan manusia. Fungsi utama kalsium, yang sudah tentu diketahui oleh semua, adalah membina dan megekalkan kesihatan tulang . Namun selain dari ini, kalsium juga digunakan oleh tubuh badan dan pengawalan otot, fungsi saraf, mengawal keasidan dalam darah dan macam-macam lagi.
.

Namun kenapakah sering dikatakan wanita memerlukan lebih banyak kalsium berbanding lelaki? Ini adalah beberapa alasannya:-

1. Melawan Osteoporosis

Osteoporosis adalah sejenis penyakit yang sering dialami perempuan terutama apabila usia telah lanjut. Salah satu penyebabnya osteoporosis adalah kekurangan kalsium. Selepas umur 40 tahun, kepadatan tulang menurun dengan cepat dan ini mempengaruhi struktur tulang. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

2. Memperbaiki masalah haid

Kajian telah menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium secara serentak boleh membantu dalam meringankan sakit semasa haid. Kalsium membantu dengan me 'relax' kan otot apabila ketengangan otot berlaku yang disebabkan oleh sakit haid.

3. Semasa Kehamilan

Semasa seseorang wanita hamil, keperluan nutrisi bertambah untuk menyokong perkembangan bayi dalam kandungan. Bayi dalam kandungan memerlukan kalsium untuk perkembangan jantung sehat dan degupan jantung yang teratur.

4. Semasa Menyusukan Anak

Antara kandungan susuibu adalah mineral kalsium. Ia amat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan tulang, kuku dan gigi bayi menyusu. Amat penting bagi siibu mendapatkan kalsium yang cukup semasa beliau menyusukan anak. Kalsium mungkin diserap dari tubuh siibu untuk disalurkan ke susuibu, maka perlu menggantikan kalsium yang hilang ini.

5. Pengalkalian Tubuh

Kalsium adalah mineral alkalin. Ia berkesan memastilkan keseimbangan pH dalam tubuh.

6. Meringankan Stres

Kalsium membantu dalam mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, sistem saraf termasuklah penenang sraf. Ini menggalakan keselesaan tidur, stres, membaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Itulah antara kenapa wanita memerlukan lebih banyak kalsium berbanding lelaki. Sumber makanan kalsium amatlah banyak.. Namun jika anda kurang minum susu, jarang makan sayur, tidak suka yogurt dan cheese..cuba pengambilan supplemen.. Lebih mudah...

Namun pastikan anda memilih supplemen kalsium yang premium?? Iaitu :


KENAPA VITAMIN KALSIUM SHAKLEE TERBAIK? (Ostematrix)

"Vitamin kalsium yang mengandungi vitamin D di dalamnya adalah vitamin yang paling baik."

Di dalam Ostematrix, bukan hanya sekadar kalsium semata. Tapi juga mengandungi vitamin D.

Kenapa pentingnya Vitamin D ni?
Vitamin D sangat penting dalam penyerapan kalsium pada tahap yang baik. Sebab kalau kalsium yang tiada vitamin D, kalsium tu tidak boleh diserap oleh tubuh dengan baik, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing. 😱
.
OSTEMATRIX IS THE BEST CHOICE 👍

Bulan ni Ostematrix ada promosi Hebat, sebagai pengguna yang bijak ,anda wajib beli masa promosi seperti sekarang ni!!

Anda akan jimat 5% dengan setiap pembelian 3 botol Ostematrix!

Jum kita lihat apa yg best mengenai Ostematrix ni .





TESTIMONI OSTEMATRIX SHAKLEE









Jika anda berminat untuk dapatkan Ostematrix shaklee ini anda boleh beli secara online dengan menggunakan kad debit/kredit dan boleh hubungi saya untuk dapatkan cara makan yang terbaik
ATAU

                                KLIK SINI
HUBUNGI
Suhaida Ismail

SMS/WHATSAPP/CALL 013-6192597
POSTAGE SELURUH MALAYSIA INDONESIA SINGAPORE BRUNEI

COD- SUBANG JAYA, USJ ,SUNWAY, JALAN KEBUN, SHAH ALAM, SENTUL, GOMBAK

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE