Petua Memulihkan Kulit Kusam Yang Kelihatan Di Wajah

Petua Memulihkan Kulit Kusam Yang Kelihatan Di Wajah


Siapa je yang suka kalau ada orang tegur ‘ eh asal kulit kusam je aku  tengok kau ni?’ kann.. Kadang kita dah pakai dah produk macam-macam tapi bila tengahari je dah macam apa je muka kan. Kadang punca kulit kusam ni salah satu mungkin sebab pemakanan kita juga kan. Ok jom hn kongsi cara nak pulihkan kulit muka yang kusam ni.

1. Lemon
Potong lemon kepada 2 bahagian lalu perah air jus lemon ke dalam bekas bersih. Celupkan kapas ke dalam jus lemon dan sapukan pada kulit wajah. Lakukan sebelum tidur dan bilas keesokan pagi supaya air lemon dapat meresap.

2. Yogurt
Campurkan yogurt asli bersama madu. Sapukan pada wajah dan biarkan selama 15 minit. Setelah selesai, bilas wajah dengan air bersih.

3. Susu
Cuci kulit wajah dengan susu atau gunakan masker yang diperbuat daripada susu. Amalkan dengan kerap untuk kesan yang lebih cepat dan berkesan.

4. Pisang dan Madu
Campurkan buah pisang yang telah dilumat halus dengan madu. Sapukan campuran tersebut pada kulit wajah. Biarkan selama 15 minit atau sehingga kering kemudian bilas dengan air bersih.

5. Air
Kekurangan air dalam badan menyebabkan kulit kering dan tampak tidak bermaya. Latih diri minum air 8 gelas sehari untuk membantu mengekalkan kelembapan kulit.

Psst, nak lagi senang boleh mula start Youth dalam regimen harian kita! Youth Skincare ni bukan sahaja boleh atasi masalah kulit kusam.. Tapi sangat power dalam mengembalikan keremajaan kulit dan menganjalkan kulit weee.


Suhaida
Pengedar Shaklee Muda
013-6192597

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE