5 Keistimewaan Vivix Shaklee

5 Keistimewaan Vivix yang telah di Paten



1) Semulajadi & Polifenol diproses daripada 4 tumbuhan hebat tanpa bahan pengawet.

Shaklee telah patenkan hak ke atas pemprosesan 4 tumbuhan hebat tanpa bahan pengawet dan secara semulajadi. Vivix mengandungi polifenol yg sgt hebat dari 4 ramuan iaitu:

✓ Anggur Muscadine
✓ Lobak Ungu
✓ European Elderberry
✓ Japanese Knotweed

Vivix merupakan sebatian cecair yg stabil & sempurna, tanpa bahan pengawet.

Macam mana nak tahu?

Cuba simpan vivix di dalam peti sejuk beku/freezer sekurang-kurangnya 6 jam. Vivix tidak akan membeku walaupun diletakkan di dalam peti sejuk beku/freezer selamanya. Ini membuktikan bahawa vivix tidak dicampurkan dgn gula, air dan lain-lain. Jika vivix tidak dimasukkan ke dlm peti, vivix juga tidak akan meruap (berbuih).

Kedua-dua sifat ini bukan disebabkan oleh bantuan bahan kimia, tapi ianya disebabkan bahan semulajadi yang ada dalam vivix tanpa pengawet dan stabil.

2) Vivix merupakan gabungan Resveratrol & 15 jenis Polifenol

Resveratrol ini adalah sejenis antioksidan dan ianya telah ditulis di dalam lebih dari 2000 jurnal saintifik dan mampu bertindak melindungi DNA daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Polifenol pula merupakan sejenis sebatian fitokimia yang juga merupakan antioksidan yg hebat.



3) Cold Filling Extraction Process

Ada banyak jenis proses utk ekstrak jus/minyak/pati dari buah-buahan atau tumbuh-tumbuhan. Tapi, Shaklee telah memilih Cold Extraction dengan cara buah-buah yang digunakan dlm vivix akan ditekan (press) utk mengeluarkan patinya dgn suhu yg rendah.

Ada juga proses yg menggunakan air panas atau suhu panas, tetapi proses begini boleh menurunkan kualiti produk itu walaupun hasilnya mungkin lebih banyak.

Jadi, Shaklee patenkan proses ini khas utk menghasilkan vivix. Shaklee kan mengutamakan kualiti kan😉

4) 10x lebih berkuasa

Vivix telah dipatenkan sebagai cecair yg mengandungi antioksidan dari resveratrol & polifenol. Gabungan kedua-dua ini menjadikan vivix 10x lebih berkuasa berbanding resveratrol tunggal. Ini menjadikan tiada produk yg dpt menyediakan anti-penuaan sehebat vivix.

5) Anggur Muscadine sebagai bahan asas

Shaklee telah paten vivix ini dengan anggur muscadine menjadi bahan asas, kiranya tiada produk lain yg dapat dihasilkan dgn menjadikan anggur muscadine sbg bahan asas. Kehebatan anggur muscadine adalah disebabkan kandungan resveratrol yg tinggi dan mampu melawan radikal bebas walaupun hidup liar & tumbuh di kawasan yg agak lembab.

Anggur muscadine byk sangat kelebihan yg salah satunya ia mampu mempertahankan diri sendiri daripada kulat yg merosakkan.

Dr David Sinclair ni lah yg telah menemui resveratrol di dalam anggur muscadine ini.







Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE