Cara Mengatasi Masalah Keputihan yang Gatal


Rawat Keputihan dengan Segera


Malu nak sembang, its common sebenarnya cuma kalau tak dirawat nanti mendatangkan banyak masalah.

Masalah keputihan ni buat kita rasa tak selesa dan kurang keyakinan tau. Jum kita tengok apa itu keputihan


Apa Itu Keputihan?


Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.  Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Punca Keputihan Terjadi


Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.

Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.




Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.

Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.


Selain dirawat dengan petua tradisional, keputihan juga boleh dirawat melalui pengambilan makanan tambahan seperti Set Keputihan di bawah ni...!  



Saya ceritakan pengalaman Puan Izzati yang berikhtiar dengan suplemen Shaklee untuk masalah period beliau yang tak teratur

PERIOD LEBIH TERATUR DENGAN ALFALFA SHAKLEE
.
Hai, Assalamualaikum. Terima kasih sebab sudi baca kisah Shaklee saya.

Sebelum tu, saya perkenalkan diri saya dulu. Nama saya Izaiti. Berumur 27 tahun. Saya sudab berkahwin dan ada seorang anak berumur 4 tahun. 
.
Saya bekerja sebagai pengasuh budak yang berumur 3 & 4tahun.
.

Sebelum ni, saya tak pernah amalkan apa-apa suplemen pun. Sehinggalah saya kenal produk Shaklee daripada jiran saya, Kak Kirah.
.
Pada mulanya, saya selalu mengadu pada Kak Kirah. Sambil-sambil bersembang, saya bagitahu yang badan saya selalu sakit-sakit & lenguh-lenguh tangan. Mungkin sebab penat mengasuh budak agaknya. Dan saya ada masalah period tak teratur & ada juga masalah keputihan. Saya selalu rasa badan saya lesu & cepat penat. Padahal kalau nak kira, umur saya muda lagi kan.
.

Sehinggalah Kak Kirah cadangkan pada saya cuba amalkan Alfalfa Complex. Lepas dengar penerangan Kak Kirah, saya bersetuju nak cuba.
.
Alhamdulillah, lepas saya konsisten amalkan Alfalfa, banyak kesan yang saya dah rasai. Yang paling ketara sekali bila saya datang period, keluar darah berketul-ketul. Sebelum ni tak pernah macam tu. Dan period saya datang seminggu. Tak macam sebelum-sebelum ni, period sekejap & tak banyak macam ni. Rasa puas bila period keluar habis macam ni.

Masalah sakit-sakit badan & lenguh tangan pun dah hilang. Keputihan pun dah tak ada. Hilang sepenuhnya!
.

Alhamdulillah, Alfalfa Shaklee sangat serasi dengan saya. Kini, saya rasa lebih bertenaga & muka pun makin berseri. Nak mengasuh budak pun rasa bertenaga. 
.

InsyaAllah saya akan teruskan dengan konsisten dan tak sabar nak cuba vitamin lain pula.
.
Untuk keterangan lanjut, 
Boleh hubungi Saya, 
Pengedar Sah Shaklee Anda

Suhaida
013-6192597 

Atau klik pada link di bawah


#shakleedistributor 

❤️

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE