Bagaimana nak mengatasi masalah Hb Low semasa Hamil

 Hb Low memang buat ibu hamil pening kepala dan risau. Mana tak nya kadang kena pend merah mesti la risau kan.. Macam2 dah makan tapi bacaan hb sangat rendah. 


Saya nak kongsikan info menarik dari Master Hadhatina mengenai Hb low. 


VITALEA SHAKLEE UNTUK TINGKATKAN HB 




Dok baca discussion pasal Hb low masa pregnant dalam grup wasap pagi tadi.


Pengalaman saya sendiri pregnant anak ke-6, Hb drop masa nak dekat-dekat due.. stress kot. Ye stress sebab masatu kan saya pregnant ada GDM.


Bila ada GDM ni due date bersalin tak boleh la nak follow date baby, kena ikut date doktor bagi. Syukur la saya GDM diet controlled so dapatlah sampai 40 weeks tu.. kalau GDM on insulin edd lebih awal.


Means you kena induce. Saya ada pengalaman induce dan saya tak suka.


Bagi saya yang opt to natural birth ni, benda ni ganggu fikiran saya tanpa sedar. Cuba juga bertenang dah larikan fokus tapi runsing juga. Tambah lagi saya asyik dimomokkan pasal baby saya berat-berat masa lahir.. 


So, bila runsing, stress secara tak langsung dia efek pada kesihatan lain. Hb drop pada bacaan yg agak bahaya sampai doktor paksa ambil pil iron perisa coklat.. lupa dah namanya. Tapi kandungan iron memang tinggi coz kata gynae dia perlu Hb saya naik cepat.


Saya ni patuh arahan doktor. Try la 2 hari makan.. then stop. Makin teruk sembelit, mual dan sakit kepala. Badan saya tak boleh terima.


So, ikhtiar terbaik masatu ialah Vitalea Shaklee. Masatu terus insaf coz saya bukan first time pregnant makan Shaklee pun.. sebab runsing saya boleh skip, x disiplin.


Ambik megadose Vitalea.. takla mega sangat.. 4 biji je sehari. ESP dan Vitamin C memang tak tinggal. Semua saya up kan dos.


Alhamdulillah within a week, bacaan Hb naik cantik.. pil iron doktor bagi saya simpan. Saya bayar sendiri tu bukan free ya.. so xde hak sape2 saya ambik kat situ. 


Shaklee products always works well for me.. since 2010 and counting, inshaAllah. 


Begitu juga dengan business Shaklee. Janji komited, fokus dan takde skip2.. pasti menjadi inshaAllah. 


Macam mana kita komited makan vitamin nak dapat hasil. Macam tu la kita kena komited usaha bisnes nak dapat income stable, nak bina legasi untuk diwariskan pada anak-anak kita nanti.


No cuba-cuba or main-main ok 👍🏻


Feel free to contact me regarding Shaklee products or business opp.. #pkpb ni masa terbaik nak belajar biz. We start from small. 


InshaAllah Boleh! 🔥


Jadi kalau korang tengah mencari penyelesaian untuk hb low semasa hami. Segera contact saya atau mana2 sid untuk mendapatkan vitalea. 


Jika dapatkan dengan saya, saya akan sertakan bersama freegift dan konsultasi secara percuma. 

Suhaida

Shaklee Independent Distributor 

013-6192597 


Comments

  1. Numpang promo ya Admin^^
    ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat
    ayo segera bergabung dengan kami di ionpk.biz ^_$
    add Whatshapp : +85515373217 || ditunggu ya^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE