6 Tips Turunkan Kolestrol dalam darah

 Tips kurangkan kolesterol




1.Tingkatkan pengambilan serat. (amalkan 3sajian sayur, 2 sajian buah dan 1 sajian kekacang atau makanan penuh seperti oats, roti /beras perang setiap hari) 


1sajian sayur yang dimasak sekurang - kurangnya 4sudu makan

1 sajian kekacang: segenggam


2.Kurangkan pengambilan makanan tinggi lemak dan kolesterol 

-buang lemak pada kulit ayam (pilih bahagian isi/dada)

-kurangkan makan organ dalm (hati, limpa, pedal)

-buang kepala/telur (ikan bilis/ udang/ sotong) 

-Hadkan trans fat- dalam makanan pastry, kek, biskut



3. Hadkan pengambilan telur sebiji sahaja sehari (telur kuning tinggi kolesterol)

- 1 biji telur ayam= 165 mg kolesterol.


4. Tingkatkan pengambilan omega 3 (kaya dalam ikan laut dalam seperti; ikan sardine, ikan kembong, tongkol, tenggiri, salmon, tuna)


5. Jangan lupa senaman


6. Limitkan penggunaan minyak masak sebanyak tiga kali shj






[ SUPPLEMEN SHAKLEE BANTU TURUNKAN PARAS KOLESTEROL ]

.


Cinta pertama saya dengan Shaklee bermula dengan set Kolesterol. Saya dikesan mempunyai paras kolesterol yang tinggi sejak sebelum berkahwin. Doktor menasihatkan saya untuk jaga pemakanan.

.


Apabila telah melahirkan anak, paras kolesterol jahat saya makin tinggi dan saya mula rasa selalu letih, sakit kepala,migrain teruk dulu, sampai tahap kena duduk dalam bilik gelap tanpa cahaya dan bunyi, juga jantung selalu berdebar-debar. Membaca maklumat bahawa bahayanya kolesterol tinggi ni sehingga boleh membawa kepada masalah jantung, strok buatkan saya tak senang duduk. 

.


Saya mula risau. Saya pergi buat pemeriksaan Dan doktor menyuruh saya makan ubat kolesterol dan meminta saya makan selama setahun untuk dipantau. Saya enggan bergantung pada ubat sintetik. 

.


Saya mencari alternatif dan bila pergi farmasi saya dicadangkan dengan suplemen semulajadi Shaklee. Ye. Saya memilih set kolesterol Shaklee. Lecithin+Alfalfa paling saya konsisten sehingga beberapa bulan saja dah menampakkan penurunan.

.


Kemudian saya tambah dengan Omega dan Phytocol. Alhamdulillah kolesterol turun, kesihatan bertambah baik. Saya merasa lebih sihat dan bertenaga.


Syukur alhamdulillah.





Jika anda berada di sekitar Shah Alam dan Jalan Kebun atau area sekitarnya anda boleh dapatkan produk ini secara COD ini kerana Suw adalah Pengedar Sah Shaklee area Selangor. Untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji 






 Call/ Whatsapp : 013 619 2597 


 Email :ohyesihat@gmail.com 


 FB : Suhaida Ismail

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE