Cara Mudah untuk jadi Kurus dan Cantik

 *PILIH PEMAKANAN SEIMBANG KEKAL GAYA HIDUP SIHAT*💁‍♀️

 


Apa yang diperlukan hanyalah pinggan berukuran kira-kira 10 inci yang dibahagikan kepada tiga bahagian menggunkan konsep SUKU-SUKU SEPARUH.


Ikuti langkah mudah konsep SUKU-SUKU SEPARUH ini yang bermaksud SUKU PERTAMA pinggan diisi dengan sumber KARBOHIDRAT seperti nasi, mi, roti dan bijirin di mana kumpulan makanan ini merupakan sumber tenaga utama kepada tubuh kita.


SUKU KE DUA pula diisi dengan sumber PROTEIN seperti ikan, ayam, daging, telur dan kekacang yang diperlukan untuk tumbesaran, perkembangan dan memperbaiki tubuh.


SEPARUH PINGGAN lagi diisi dengan BUAH-BUAHAN dan SAYUR-SAYURAN yang kaya dengan sumber serat, vitamin dan mineral penting untutk membantu pelbagai fungsi penting tubuh.


Selain itu, jangan lupa minum air secukupnya kerana ia penting untuk mengawal suhu badan, mengangkut nutrien dan bahan buangan dalam badan.


Kini anda sudah faham mengenai pembahagian kumpulan makanan yang penting setiap kali mengisi pilihan makanan anda di dalam pinggan.


Namun, anda juga mungkin masih tidak pasti berapa banyak kuantiti yang perlu diisi.


Justeru, ikuti perkongsian seterusnya yang hanya menggunakan tangan anda sendiri sebagai anggaran kuantiti yang wajar bagi menentukan tiga bahagian berkenaan.


Contohnya, dalam suku kedua, tentukan pengambilan jumlah protein dengan anggaran saiz bahagian tapak tangan  sendiri(tidak termasuk jari).


Kemudian, saiz satu genggaman tangan adalah jumlah ideal anggaran pengambilan karbohidrat bagi suku pertama itu manakala saiz secekup tapak tangan sendiri (cupped hand) pula untuk menentukan saiz hidangan bagi buah-buahan dan sayur-sayuran.


Kini, bukankah pemakanan seimbang itu mudah? Kita hanya perlu menggunakan pinggan yang sama dan menggunakan tangan anda sendiri untuk mendapatkan anggaran kuantiti kumpulan makanan berkenaan.


Secara puratanya, pengambilan air yang disarankan ialah enam hingga lapan gelas sehari. Bagaimanapun, sekiranya seseorang itu sangat aktif dan banyak berpeluh, mereka perlu mengambil dua gelas air tambahan bagi mengelakkan dehidrasi.


Pengambilan lemak, minyak, gula dan garam perlu dikawal kerana jika diambil berlebihan, ia akan menyumbang kepada risiko penyakit kronik.


Semoga bermanfaat😉


Suplemen Tambahan Bantu Kurangkan Berat Badan



SET KURUS SHAKLEE 3B 🔥🔥🔥

Siapa sini cuba nak KURUS tapi asyik faill je?

Ok tau tak kenapa Set Kurus Shaklee nie ramai orang re.peat? 

1. sebab berkesan menurunkan be.rat badan, 

2. Set Kurus Shaklee nie mengamalkan Konsep 3B iaitu BAKAR , BUANG & BINA

3. set kurus Shaklee nie bukan sekadar untuk menguruskan badan, tapi setiap pro.duk yang ditawarkan dalam set ini mengandungi kelebihan tersendiri dan merupakan vita.min yang diperlukan oleh badan bagi menjaga kesihatan harian.

KONSEP 3B...
#BAKAR 🔥 (#Omega Guard) 
Berfungsi memecahkan lemak dalam badan dengan lebih cepat.

#BUANG 💩(#Herblax)
Berfungsi membuang lemak yang telah dipecahkan tadi oleh omega guard, disamping membantu mengurangkan sembelit dan membuang toksin dalam badan dengan lebih cepat.

#BINA 💪 (#ESP)
Berfungsi sebagai meal replacement dan membantu rasa kenyang yang berpanjangan.

JOM KURUS SECARA SIHAT DGN SHAKLEE...

Nak cuba set 3B? Sue bagi FREE CONSULTATION🤭

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE