Kenali Tanda-Tanda Slipped Disc Dan Cara Merawatnya tanpa pembedahan

Slipped disc' atau cakera tergelincir dikenali juga sebagai 'herniated dics' adalah suatu keadaan di mana cakera yang terletak di antara tulang belakang kita telah terkeluar dari tempatnya. 

Keadaan ini menyebabkan rasa sakit dan tidak selesa pada bahagian tulang belakang dan ada juga sesetengah individu tidak mengalami apa-apa simptom yang ketara.


 Slipped disc terjadi apabila bahagian tengah yang lembut itu tergelincir keluar melalui retak yang terdapat di dinding cakeranya. Kebiasaannya, slipped disc ini berlaku di tulang belakang tetapi ada juga kes berlaku di tulang vertebra leher.


"Jeli lembut" ini dipercayai melepaskan bahan kimia yang boleh mengganggu saraf sekitarnya dan menyebabkan kesakitan yang ketara. Terdapat juga kemungkinan cakera tergelincir ini menekan saraf dan menyebabkan kesakitan.

Tau tak apa punca slip disc terjadi?


1- Mengangkat beban / barang yang terlalu berat
2- Membongkokan badan terlalu lama
3- Postur badan yang salah ketika mengangkat beban
4-Kecederaan lama semasa bersukan
5-Penuaan


Apakah tanda tanda kita terkena slipdisc?

1) Rasa sakit yang berlaku di bahagian bawah belakang, rasa sakit di bahagian punggung, paha, betis dan, mungkin kaki ini sering dirujuk sebagai sciatica kerana kesakitan dirasai di sepanjang saraf sciatic. Jika masalah slipped disc belaku di leher, sakit biasanya memberi kesan kepada bahu dan lengan.
2) rasa kebas - berlaku di bahagian badan yang sarafnya terjejas
3) Lemah otot - bahagian otot yang dibekalkan oleh saraf yang terjejas itu boleh menjadi lemah, menyebabkan kesukaran ketika berjalan
Apakah kaedah rawatan utk slipped disc?
Selalunya kaedah rawatan yang disarankan oleh doktor kepada pesakit slipped disc adalah :-
1) Pengambilan steroid - suntikan bagi mengurangkan kesakitan dan menguatkan otot
2) Rawatan Thermal - mengurangkan kesakitan
3) Fisioterapi - Senaman yang dijalankan bersama pakar
4) Pembedahan - Langkah terakihr sekiranya keadaan pesakit sudah tidak dapat dikawal


Bagaimana Shaklee boleh membantu?


*Vivix*
Mengandungi Resveratrol dan berfungsi untuk memperbaiki masalah dalaman sehingga ke peringkat sel DNA. Vivix juga berfungsi untuk membaiki keanjalan struktur cakera tulang belakang dan mengurangkan risiko slipped disc. Selain itu, vivix sangat penting dalam membantu menyokong kesihatan sendi tulang dan kesihatan dalaman tubuh badan,

*Omega Guard*
Pengambilan asid lemak Omega-3 sangat diperlukan untuk membantu melindungi saraf daripada tercedera . Menurut kajian dalam Journal Of Neuroscience , Omega-3 dikatakan memainkan peranan yang penting dalam pemulihan kecederaan saraf.

Selain itu, Omega-3 berfungsi sebagai anti-flamasi yang terbaik. Sangat sesuai untuk mengurangkan keradangan akibat sakit sendi, membantu melambatkan degradasi tulang rawan dan mengurangkan reaksi keradangan diantara sendi

*Ostematrix*
Sumber kalisum dan magnesium. Magnesium memainkan peranan untuk mengurangkan ketegangan pada sisitem saraf dan gangguan sistem transmisi saraf. Magnesium juga mengelakkan daripada kekejangan otot pada tubuh kita .Manakala kalsium pula melengkapkan kembali kalsium dalam tulang yang telah hilang akibat diserap oleh badan sekaligus menguatkan tulang.

*B-Complex*
Mengawal sress dan melancarkan peredaran darah dengan mengawal daah tersumbat di dalam urat saraf yang menjadi punca kepada penyakit tersebut.

Bertindak segera dan jangan biarkan masalah kesakitan slipped disc ini menghantui hidup anda. Pengambilan nutrisi bukan sahaja mampu membantu merawat slipped disc tapi secara tidak langsung dapat meningkatkan tahap kesihatan anda.Jangan tunggu sehingga anda berisiko untuk lumpuh kerana ambil lewa!


Slip Disc punca kerja terbatas

Sedih mendengarnya kerana saya sedar sebagai seorang pekerja/ ibu pasti banyak perkara yang akan terbatas nanti.

Disebabkan tuntutan kerja yang agak sibuk ketika itu saya tidak menumpukan proses penyembuhan fisioterapi yang telah dijadualkan doctor, namun saya cuba ikhtiar dengan cara lain yang saya rasa fleksibel dengan diri saya.

Saya bertanyakan kepada rakan dan juga mencari di internet . Saya lihat ramai orang bercerita tentang khasiat Vivix yang telah membantu ramai pesakit kronik untuk kembali sihat. Jadi tanpa berlengah lagi…tanpa berkira kira berapa harga sebotol Vivix itu saya terus membeli sebotol Vivix dan juga GLA ( Saya consume serentak dengan Vivix kerana saya turut mengalami masalah prolong period)

Awal ambilan saya kena healin crisis yang teruk juga…pening kepala, tak sedap badan, rasa nak demam.. tapi saya tabahkan hati juga untuk habiskan sebotol.

Perubahan yang mula-mula saya rasai, apabila Prolong Period saya yang tak berhenti selama 6 bulan (dimana seiring dengan sakit slip disc) berhenti serta merta. (Prolong period ini tidak tahu apa puncanya kerana saya disahkan tiada cyst dan fibroid oleh Doctor O&G.)

Perubahan ini turut disedari oleh suami. Katanya saya nampak sihat berbanding dulu dan tidak lagi mengadu sakit belakang setiap malam

Dan syukur pada anugerah yang tak terhingga dariNya yang saya hamil anak kami yang ketiga.Saya alahan diawal kehamilan namun tiada sakit pinggang /belakang yang teruk seperti dua kali kehamilan sebelum ini. Dengan asbab Vivix dan GLA, slip disc dan prolong period saya sembuh. Badan saya sihat dan segar..malah sentiasa bertenaga. Terima kasih Allah..terima kasih Vivix kerna kembalikan semula nikmat sihat pada diri saya.


TANDA-TANDA SLIP DISC

Terdapat beberapa tanda awal yang perlu diambil berat. Slip disc boleh dikenalpasti melalui simptom seperti:

✅Sakit dan kebas selalunya pada bahagian sebelah badan sahaja

✅Sakit yang merebak sehingga lengan dan kaki

✅Sakit apabila berdiri atau duduk terlalu lama

✅Sakit menjadi teruk ketika mengangkat barang

✅Sakit ketika berjalan walaupun sekejap

✅Rasa berdenyut-denyut atau sakit di bahagian tulang belakang

✅Simptom slip disc ini mungkin berbeza, mengikut badan seseorang.

Masalah slip disc sememangnya memerlukan perhatian dan pemeriksaan awal untuk mengelakkan komplikasi yang teruk pada masa akan datang. Dapatkan nasihat doktor sekiranya anda mengalami simptom-simptom yang disenaraikan di atas.

Namun kita juga boleh berikhtiar dengan suplemen Shaklee sebagai usaha kita untuk memperbaiki kesihatan menjadi lebih baik.

Shaklee telah terbukti berkesan dan selamat selama lebih 106 tahun didunia.

Berminat untuk dapatkan produk atau sebarang konsultansi, sila hubungi Sue okay.



VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL UNTUK TULANG PATAH

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL! Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah. Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods ).


Cara Order Vitamin Shaklee Untuk Masalah Slip Disc


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. 


Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Klang, Setia Alam, Meru ,Klang, Bukit Raja, Bukit Kapar,Kapar Dan sekitarnya boleh dapatkan segera dengan saya sebab saya ada Readystock

Suhaida
013-6192597
Shaklee distributor
Klik sini untuk order

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE