Pengalaman Berpuasa Ramadhan Ketika Fasa Penyusuan Bayi Dengan Set Puasa Shaklee

Pengalaman Berpuasa Ramadhan Ketika Fasa Penyusuan Bayi Dengan Set Puasa Shaklee

Apabila bercakap berkenaan puasa Ramadhan ketika hamil atau menyusukan bayi, saya terus terkenang memori atau pengalaman diri sendiri berpuasa Ramadhan dan juga berpuasa Qadha ketika dalam fasa penyusuan bayi kira-kira 7 tahun yang lalu. Saya mempunyai pengalaman berpuasa ketika fasa penyusuan bayi untuk 2 orang anak yang terakhir yang kini berusia 10 dan 7 tahun. saya adalah seorang ibu bekerjaya yang mempunyai 6 orang cahaya mata termasuk sepasang kembar. 


Ketika hamil dua anak yang terakhir, saya baru kenal dengan vitamin Shaklee dan mula consume set kehamilan Shaklee sebelum kehamilan anak yang ke-5 dan saya terus mengamalkan produk Shaklee sehingga kini.

Kebiasaanya, ibu hamil atau ibu menyusu pasti akan merasa letih, penat dan cepat lapar terutamanya ketika musim puasa bulan Ramadhan atau puasa ganti (qadha’). walaupun kita diberi keringanan untuk berbuka puasa, tapi pada saya, tiada salahnya kita berikhtiar untuk terus kekal berpuasa walau saat sedang hamil dan menyusu bayi. 


Alhamdulillah, pengalaman saya sendiri sepanjang saya melalui fasa penyusuan bayi dulu, saya dapat berpuasa penuh siap pakej aktif bekerja dan melayan anak-anak kecil ketika itu di samping dapat memasak untuk berbuka buat keluarga.

Ikhtiar saya antaranya adalah dengan mengambil Set Puasa Shaklee  dan vitamin-vitamin Shaklee yang lain, yang membantu saya menjadi cergas dan bertenaga dalam masa yang sama dapat mengekalkan kuantiti susu untuk bayi. Set Puasa Shaklee terdiri daripada ESP (Energizing Soy Protein, PD (Performance Drink) dan Cinch Shake (ada 3 perisa: vanilla, choc dan latte).



Kebaikan Set Puasa Shaklee
Ketiga-tiga vitamin yang ada dalam Set Puasa Shaklee ini memang amat banyak kebaikan dan manfaatnya. Antara kebaikan vitamin-vitamin yang ada dalam 


Set Puasa Shaklee untuk mereka yang berpuasa adalah seperti berikut:

Sumber protein berkualiti tinggi (non GMO)
Membekalkan tenaga lebih lama
Mengurangkan rasa lapar dan kenyang lebih lama
Membantu mengurangkan berat badan
Mempunyai GI yang rendah dan sesuai untuk mereka yang mempunyai penyakit kencing manis
Berfungsi sebagai meal replacement

Mengikut pengalaman saya sendiri, Set Puasa Shaklee juga amat membantu pengeluaran susu ibu. Jadi, tiada masalah pada saya waktu itu untuk berpuasa penuh walau sedang dalam fasa penyusuan bayi. Jadi, bila dapat berpuasa penuh, tidak perlu lagi ibu-ibu menggantikan puasa pada waktu lain.

Sebagai seorang ibu yang mempunyai pengalaman berpuasa ketika fasa penyusuan dengan Set Puasa Shaklee, saya amat menyarankan kepada para ibu terutamanya ibu-ibu muda di luar sana untuk mengamalkan set puasa Shaklee ketika sedang hamil mahupun menyusu. InsyaAllah, mudah-mudahan ibadah puasa kita dan amal ibadah lain diterima oleh Allah SWT.

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang set Puasa Shaklee, boleh hubungi saya melalui whatsapp dengan hanya klik di link berikut. 

Klik sini tau

Pada bulan ni, ada promo yang best dari Shaklee tau. Sehingga berjumpa lagi dan selamat berpuasa.

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE