ATASI BUASIR - Set Buasir Shaklee Selamat, Berkesan Atasi Berak Berdarah


Apakah rawatan buasir yg paling efektif? Apakah rawatan ini selamat diamalkan?
.
.

Buasir atau hemorrhoid berlaku apabila salur darah vena dan dinding di mukosa di kawasan anus membengkak.
.
.
Tanpa rawatan yg betul, penyakit buasir boleh melarat menjadi gangrene dan dijangkiti kuman.
.
.
Sebenarnya buasir terdiri daripada 4 stages:-

Tahap 1
------------
Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.

Tahap 2:
-------------
Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan kembali ke dalam (saluran dubur).

Tahap 3:
--------------
Keadaan yang sama seperti tahap dua, tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setelah ditolak masuk secara fizikal.

Tahap 4:
--------------
Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran.  Buasir akan berada di luar kawasan dubur.
.



Faktor atau penyebab buasir ialah :
-------------------------------------------------------
•Regangan yang melampau semasa      pergerakan usus atau ketika sembelit.

•Cirit-birit yang kronik.

•Kurangnya pengambilan makanan berserat dalam diet harian.

•Mengandung atau bersalin.
.
.
Pencegahan Buasir :-
---------------------------------
* Makan makanan berfiber tinggi.Makan buah-buahan ,sayur-sayuran dan bijirin berserat tinggi untuk memudahkan pembuangan air besar.

* Minum air yang banyak.Minum air 6-8 gelas air setiap hari .Elakkan alkohol.

* Makanan tambahan berasaskan fiber seperti Metamucil dan Citrucel membantu melegakan simptom dan pendarahan buasir .Produk ini melembutkan tinja dan memudahkan ia keluar. Jika anda menggunakan makanan tambahan tersebut ,pastikan anda minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari,jika tidak anda akan mengalami sembelit atau menyebabkan sembelit bertambah teruk.

* Jangan meneran.Meneran dan menahan nafas ketika membuang air besar menyebabkan tekanan yang tinggi pada salur darah dibawah rektum.

* Jangan bertangguh untuk membuang air besar.Jika anda melengah-lengahkannya,tinja akan kering dan susah dikumuh dan seterusnya akan menyebabkan sembelit.

* Bersenam.Bersenam dapat mengurangkan tekanan pada salur darah yang menyebabkan buasir dan ia juga dapat mengurangkan berat badan.

* Elakkan berdiri atau duduk terlalu lama.Duduk terlalu lama terutamanya di dalam tandas akan meningkatkan tekanan salur darah pada anus.



CADANGAN SET BUASIR SHAKLEE

Set Buasir Shaklee Selamat, Berkesan Atasi Berak Berdarah

Omega guard – untuk kecutkan buasir yang dah bengkak. bila dah kecut insya Allah buasir akan masuk sendiri dan juga anti radang. buat kita rasa selesa dan kurangkan sakit.

Ostematrix – lembutkan najis dan kuatkan otot usus untuk membuang dgn lancar. Salah satu sebab sembelit adalah sebab kekurangan kalsium jadi ostematrix membekalkan kalsium.

Vitamin C – Sembuhkan luka dalaman dan luaran yg terjadi akibat sembelit..luka ni kalau lambat sembuh boleh sebabkan jangkitan. Bahaya jika kuman merebak.
Herblax – Merangsang pembuangan najis secara semulajadi..lembutkan najis dan rawat sembelit.. ia juga merangsang otot usus. Pembuangan akan lebih mudah tak perlu meneran

Zinc – Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Vivix Shaklee – berfungsi untuk memperbaiki sel DNA yang menyerang sel tubuh kita dan meningkatkan kesihatan menyeluruh – (sangat disyorkan pilihan terbaik pesakit buasir tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung)



Pengalaman Makan Set Buasir Shaklee
Cerita tentang pengalaman kena buasir memang 3 malam 3 hari tidak habis. 

Bila saya mengalaminya sendiri baru tahu deritanya kena buasir. Saya bersyukur sangat akhirnya tiada lagi derita buasir saya. Adik beradik saya memang suka makanan yang pedas. Cili padi tu makan dan gigit macam biasa bila makan nasi. Perkara biasa bagi keluarga saya makan macam tu.

Bila abang saya kena buasir, adik saya pun kena buasir dan saya juga alami buasir yang teruk. Baru rasa insaf dan menyesal selalu makan pedas sampai tidak ingat dunia. Memang nikamtlah makan makanan pedas.

Satu hari, semasa saya membuang, najis saya keras. Darah keluar banyak macam datang bulan. Barulah beringat mahu cari penawar buasir. Bila mahu duduk pun rasa pedih dan sengsara. Luka dalam dubur sangat pedih. Ambil masa juga untuk sembuh.

Syukur semasa berpantang anak kedua saya mula makan vitamin Shaklee. Kawan saya kata, ostematrix dan omega guard serta vitamin C buat luka buasir saya cepat sembuh. Maka saya mula disiplin makan vitamin dan minum air masak yang banyak.

Ostematrix juga bantu najis saya jadi lembut dan bantu atasi masalah sembelit saya. Syukur sekarang saya pengguna tegar Shaklee kerana saya percaya dengan vitamin yang ada kajian saintis serta terbukti selamata dan semulajadi.



Jom dapatkan Supplement Shaklee

Boleh hubungi saya di 013-6192597


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. 

Comments

Popular posts from this blog

TIPS TULANG PATAH CEPAT SEMBUH DAN BERCANTUM SEMULA

CARA MERAWAT PENYAKIT KAYAP DENGAN CEPAT

10 TANDA AWAL SAKIT BUAH PINGGANG ANDA ROSAK, JUM CEGAH AWAL!

VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA BERUSIA 40AN

MAKANAN PALING SESUAI UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG

Ujian Hebat Pesakit Anxiety Disorder dan Vitamin Shaklee ikhtiar beliau untuk Sembuh

JUM KURUS DENGAN CINCH SHAKLEE